Pan František je technik u letecké společnosti (pracuje na hlavní pracovní poměr), která provozuje charterové lety. Tato společnost má na letišti hangár, kde servisuje svá letadla. Pan František při běžné prohlídce trupu letadla narazil vysokozdvižným vozíkem do ocasní části letadla značky Boeing. Na trupu způsobil nepatrné poškození (prohnutí jednoho plátu) dlouhé asi 10 cm. Bohužel letadlo s takovou vadou nesmí do vzduchu a musí být opraveno techniky firmy Boeing. Výjezd techniků z USA, odstavení letadla na několik letů, náhradní letadlo a testovací vzlety opraveného letadla vyšly leteckou společnost na více než 10 000 000 Kč. Společnost po panu Františkovi požaduje úhradu škody. Díky zákonům však může požadovat “jen” 4,5 násobek průměrného hrubého výdělku, což je u pana Františka téměř 400 000 Kč. Zbytek škody musí letecká společnost zaplatit sama. Dobrá zpráva je, že pan František měl pojištění odpovědnosti zaměstnance za škody způsobené zaměstnavateli a jeho podíl na škodě uhradila pojišťovna.
Miroslav pracuje jako pracovník na dohodu o provedení práce u dealera, který prodává vozidla značky Škoda. Při poslední směně dostal za úkol přinést ze skladu na servis vyhřívané čelní sklo na model Škoda Kodiaq. Při manipulaci si sklo špatně zajistil a to mu spadlo na zem. Přesto, že díl byl z výroby zabalený v kartonu, uštípl se jeden roh skla, a tím se celý díl stal nepoužitelným. V nákupní ceně stojí sklo 8 000 Kč, které požaduje po Miroslavovi jeho zaměstnavatel. Vzhledem k tomu, že nemá sjednanou odpovědnost za škody způsobené zaměstnavateli, tak musí celou škodu uhradit ze svého. Dohodli se na splátkovém kalendáři. Bohužel pana Miroslava čeká skoro 10 směn, kdy bude do práce chodit prakticky zadarmo, aby škodu umořil.
Jana pracuje jako marketingová specialistka a od svého zaměstnavatele má k dispozici služební notebook Apple. Jana má také ráda květiny. Bohužel tato kombinace vedla k poničení služebního počítače, když se jí povedlo na počítač převrhnout vázu na pracovním stole. A voda udělala své. Při servisu došlo k výměně napájení a baterie, což stálo skoro 10 000 Kč. Jana k úhradě využila pojištění odpovědnosti za škody způsobené zaměstnavateli a nemusí nic platit ze své kapsy.
Honza způsobil na služebním vozidle škodu, když naboural paní, které nedal přednost zprava. Majitel vozidla, Honzův zaměstnavatel má na vozidlo sjednané jen povinné ručení, které pokrylo škody na vozidle nabourané paní. Škody na služebním vozidle ale zaměstnavatel požaduje po Honzovi. Ten využil svého pojištění odpovědnosti za škody způsobené zaměstnavateli a škody prostřednictvím pojišťovny uhradil. POZOR : Honza při sjednání pojištění zvolil, že je řidičem z povolání. Pojištění je sice dražší, ale pak takové škody na vozidlech bez problému kryje. Kdyby vozidlo bylo havarijně pojištěné, tak by pojišťovna proplatila Honzovi případnou spoluúčast, kterou má na vozidle sjednanou jeho firma.