Mobilní aplikace

Pojištění auta do zahraničí

Pokud vyrážíš na dovolenou autem, mysli na připojištění vozidla. V případě nehody v zahraničí nebo poruchy ti pojišťovna zajistí asistenční servis, náhradní dopravu nebo hotel. Pokud se dostaneš do problému, nejdříve volej asistenční linku, na které ti v rodném jazyce poradí, jak nejlépe postupovat.

V průvodci naleznete

Hledáte pojištění?

Spočítat pojištění

Co je to asistence vozidla a k čemu je?

Asistence vozidla neboli také připojištění vozidla na cesty či autoasistence – každá pojišťovna má svůj vlastí název, ale pro vás je důležité, že se jedná o připojištění, které vám zajistí pomoc při poruše vašeho vozidla – ať už budete na cestě na dovolenou, budete cestovat v zahraničí, nebo se budete vracet z dovolené domů. Připojištění se týká nejen zahraničí, ale i události, ke kterým dojde na území ČR při cestě na dovolenou do zahraničí, nebo při návratu z ní.

Součástí připojištění není cestovní pojištění pro vás jako osobu – to je nutné sjednat zvlášť, nebo u pojišťoven AXA Assistance a Direct jako balíček, ve kterém budete mít cestovní pojištění, pojištění vozidla na cestu a případně další připojištění, pokud budou potřeba. Například připojištění odpovědnosti, pojištění na adrenalinové sporty a další.

V jakých případech vám pomůže asistence vozidla?

  • Porucha vozidla nebo defekt pneumatiky
  • Dopravní nehoda vozidla
  • Odcizení vozidla
  • Vandalismus na vozidle 

Co za mě pojišťovna uhradí?

Pojišťovna za vás uhradí vše do výše limitu uvedeného ve smlouvě, kterou s pojišťovnou podepíšete. Uhrazena vám bude: 

  • Oprava pojištěného vozidla v místě škodní události nebo vyproštění a odtah nepojízdného vozidla do nejbližšího autorizovaného servisu od místa události; nehradí se náklady na náhradní díly.
  • Uskladnění vozidla na střeženém místě v případě, že z objektivních důvodů není odtah do opravny možný (např. večerní hodiny, svátek atp.).
  • Přeprava nepojízdného vozidla do nejbližšího servisu v ČR od vašeho místa bydliště v případě, že je pojištěné vozidlo natolik poškozené, že jeho oprava není z technických důvodů v zahraničí možná do 5 pracovních dnů. V případě, že se jedná o totální škodu, limit určený pro repatriaci vozidla je možné použít na úhradu nákladů na ekologickou likvidaci vozidla. 

K čemu je mi autoasistenční služba?

Autoasistenční služba myslí nejen na vaše vozidlo, ale i na vás. Pokud se vaše vozidlo stane v důsledku pojistné události nepojízdným, můžete si nechat uhradit:

  • Ubytování celé posádky pojištěného vozidla v hotelu po dobu opravy a za cenu nejvýše do limitu ceny ubytování uvedeného v pojistné smlouvě.
  • Dopravu celé posádky pojištěného vozidla do cíle cesty, nebo výchozího místa cesty veřejnými hromadnými prostředky. O druhu dopravního prostředku rozhoduje asistenční služba.

Kdy vám autoasistenční služba nepomůže?

  • Ke škodní události došlo při soutěži, sportovním zápolení a přípravě na ně, nebo při motoristických přehlídkách.
  • Ke škodní události došlo v důsledku sázky.
  • Pokud jde o poruchy, které technicky i v rámci dopravních předpisů nebrání v pokračování cesty (např. porucha klimatizace).
  • Pokud se porucha již v uplynulých 12 měsících u téhož vozidla vyskytla a byla doporučena oprava ze strany asistenční služby.
  • Pojistné plnění se dále nevztahuje na cenu použitých náhradních dílů, pohonných hmot či jiných provozních kapalin, náklady na mýtné, dálniční poplatky a podobně.

Ceny připojištění vozidla

Připojištění vozidla autoasistence nabízí pojišťovna AXA Assistance samostatně, nebo jako součást balíčku k cestovnímu pojištění – sjednáte si ho pohodlně online. Cena připojištění na týden po Evropě vyjde na 450 korun. Připojištění zahrnuje opravu a odvoz do servisu, reálné náklady na opravu, náklady na parkovné, náhradní ubytování, náhradní dopravu a českého předkladatele při styku s úřady.

Pojišťovna Direct nabízí stejné služby. I zde je možnost balíčku s cestovním pojištěním osob. Za připojištění asistence vozidla u Directu za týden dovolené v Evropě zaplatíte průměrně 300 korun.

Pojišťovna Colonnade hradí v rámci připojištění "Rizika na cestách autem" náklady na odtah do nejbližšího servisu, náhradní dopravu a ubytování na místě nebo návrat do ČR, a to v případě poruchy i odcizení auta. Zaplatí i spoluúčast, kterou jste se zavázali uhradit půjčovně u pronajatého auta. Cena připojištění se pohybuje od 60 do 160 Kč za týden podle toho, k jakému balíčku si připojištění kupujete (čím vyšší balíček, tím vyšší cena za připojištění).

Půjčení vozidla v půjčovně

V případě, že si půjčíte vozidlo, doporučuje pojištění přímo v půjčovně – ptejte se po tzv. Full coverage. Tento druh pojištění je sice dražší, ale výhodou je, že je bez spoluúčasti. Auto můžete vrátit v jakémkoliv stavu, navíc vás půjčovna nebude zdržovat žádnou technickou prohlídkou při vrácení vozu. Cena za tento balíček se pohybuje okolo 400 Kč na den. 

Častou podmínkou zapůjčení auta – především v USA – je vlastnictví kreditní karty s dostatečným kreditem. Půjčovna tak má jistotu, že v případě škody na vozidle bude mít z čeho škodu nárokovat. Vydání kreditní karty se také považuje za jistou záruku toho, že jste solventní člověk, protože si vás už předtím musela proklepnout banka.

Často se ptáte

  • V případě, že budu mít nehodu v Chorvatsku, kde je povolen limit alkoholu 0,5 promile, nadýchám 0,4 promile a zraním se při té nehodě, jak bude postupovat pojišťovna?
    Zobrazit odpověď
    V případě, že budu mít nehodu v Chorvatsku, kde je povolen limit alkoholu 0,5 promile, nadýchám 0,4 promile a zraním
    se při té nehodě, jak bude postupovat pojišťovna?
  • Když si půjčím auto v půjčovně a udělám na něm nějakou škodu, bude mě krýt pojištění odpovědnosti?
    Zobrazit odpověď
    Když si půjčím auto v půjčovně a udělám na něm nějakou škodu, bude mě krýt pojištění odpovědnosti?

Příběhy, které bolí tělo i peněženku

Vladimír Hartmann, 47 let, porucha vozu v Rakousku

Vladimír vycestoval s manželkou a dvěma dětmi autem do Chorvatska. Při cestě po Rakousku ale začalo auto hlásit závadu. Zastavil proto na nejbližší benzinové pumpě a kontaktoval asistenční linku své pojišťovny. Před cestou si u pojišťovny sjednal nejen cestovní pojištění pro celou rodinu, ale také pojištění vozu. Milá paní na asistenční lince Vladimírovi v českém jazyce vysvětlila, co se bude dít. Pro auto přijela odtahová služba a odvezla ho do nejbližšího servisu. Po zjištění problému bylo jasné, že oprava potrvá do 2. dne. Pojišťovna zajistila Vladimírovi a rodině noc v nejbližším penzionu a druhý den dopoledne jim opravené auto přivezli. Vladimír neovládá žádný cizí jazyk a tak se mu velice ulevilo, že tohle všechno nemusel zařizovat sám. Rodina pokračovala v cestě a zbytek dovolené proběhl bez chybičky.
Znám mnoho příběhů špatně pojištěných cestovatelů, kterým se dovolená prodražila o pořádný balík. Pomůžu vám, abyste se nestali jedním z nich.

Co dělat v případě nehody nebo poruchy vozidla?

Pokud váš klid naruší nehoda nebo porucha vozidla, ať už auta, nebo motocyklu, obraťte se na asistenční službu. Ta je vám k dispozici 24 hodin, 7 dní v týdnu.

Telefonní číslo najdete na asistenční kartičce, kterou dostaneme při pojištění. Nezapomeňte si ji hned vytisknout a uložit na místo, kde ji budete mít stále u sebe. Můžete si ji složit třeba pod obal telefonu, který s sebou nosíte pořád.

Hledáte pojištění?

Spočítat pojištění

Frenkee aplikace hlídá smlouvy a lepší podmínky za vás

Frenkee aplikace hlídá smlouvy a lepší podmínky za vás

  • Ušetří v průměru 2 800 Kč na smlouvu
  • Každý den kontroluje ceny, podmínky a sazby na trhu...
Více o aplikaci
  • Průměrné 
    hodnocení:
  • 5.0